We werken flexibeler dan vroeger – met thuiswerk, glijdende uren, freelancers. Waarom zouden we ons dan ook niet flexibeler verplaatsen? Toen we daarrond brainstormden, kwamen we al snel uit bij het mobiliteitsbudget. Maakt ons dat ‘modern’? Maakt ons dat ‘hip’? Ik vind het gewoon normaal.

Sara
HR Manager

Mobiliteit en duurzaamheid gaan bij ons hand in hand. Let wel: we verplichten ons medewerkers tot niets, maar we bieden hen wel keuzes aan. Bijna al onze mensen nemen die keuzevrijheid dankbaar aan. En vaak past De Lijn daarin, ja.

Bart
Mobility Manager

Toegegeven, het leek me in het begin wel wat vreemd: een deel van je mobiliteitsbudget besteden aan bustickets. Maar blijkbaar hielden heel wat collega’s er na hun uren een tweede job op na … als taxi mama of taxi papa. En nu? Nu gaan hun kids op pad met hun tickets.

Lucas
HR Manager

Twee dagen in de week werk ik thuis, maar om op de andere dagen naar het centrum van de stad te rijden? Nee. Met de auto naar de P+R op Linkeroever, en dan – hop! – de tram op en filevrij de stad in!

Pieter
woont in Dendermonde, werkt in hartje Antwerpen

Ik heb de keuze: als ’t goed weer is, dan peddel ik met m’n elektrische fiets recht naar mijn werk. Regent het? Dan kies ik voor de bus, en ben ik nagenoeg even rap op kantoor. En als ik ‘m écht nodig heb, ga ik met de wagen.

Liesbeth
woont in Schriek, werkt vlak bij het busstation van Mechelen

Zoon naar de turnles, dochter naar de muziekschool: op woensdagmiddag en in het weekend was ik constant Taxi Mama. Maar nu ze met de bus zelf in Torhout raken, heb ik een pak me-time cadeau!

Veerle
woont in Ichtegem, zoon en dochter sporten en musiceren in Torhout